zondag 29 mei 2011

Dagboek van een poes - Remco Campert

(bericht oorspronkelijk gepubliceerd op 21 april 2011)

Na het lezen van dit boekje ben je je als 'staartloze' meer bewust van je eigenaardige menselijke gedrag. Zeker ten opzichte van poezen. Hoewel, soms verschillen we helemaal niet zoveel van ze, als je poes Poef mag geloven. Zo vaak als we ons huisdier verwijten opdringerig op het verkeerde moment te zijn, zo vaak vallen wij de poes ook lastig met ons "Poekie poekie kom eens bij het baasje" op onze meest slijmerige toon... Of we soms aandachtig nodig hebben?!

Als kattengek kreeg ik dit boekje cadeau, en ik heb net in de trein zitten lezen. Met bevreemde blikken van mijn medereizigers als gevolg, omdat ik af&toe mijn lachen gewoon niet kon inhouden. Zo herkenbaar! Zo hoefde ik "Rok en Bril" maar te vervangen door "die Blonde en die Kale"- volgens mijn man hoe wij door de poes genoemd zouden worden- en voilá, het boekje is geschreven door onze eigen Dinky. Een verhelderend inzicht in haar leventje- een en ander aan haar typische kattengedrag is nu helemaal duidelijk.

Het boekje heeft maar één bezwaar; het is te dun... Dit ga ik zelf beslist ook aan andere staartlozen cadeau geven.

ØØØØO




















Auteur(s): R. Campert
NUR: Literaire roman, novelle
ISBN: 9789023436768 
Gebonden, € 7,50, 64 pagina's, 2009
Uitgever: Bezige Bij, De

Geen opmerkingen:

Een reactie posten