zaterdag 25 juni 2011

De gifboom - Erin Kelly

Karen, een jonge vrouw met negenjarige dochter, haalt haar vriend op uit de gevangenis waar hij 10 jaar heeft gezeten. Ze kijkt terug op de fatale zomer waarin het verloop van hun leven is bepaald. Hoe haar obsessieve fascinatie voor zijn bizarre zus Biba haar in hun ongebruikelijke huishouden deed belanden. Eén lange hete, lome, onwerkelijke zomer- Karen doet er uitgebreid verslag van. Dat het zo niet zou blijven is inmiddels wel duidelijk. Meerdere keren laat ze echter doorschemeren dat niets is dat het lijkt, en dat ze zelf het grootste geheim van allen bewaard.  

Op zich is de verloop van het verhaal fascinerend genoeg. Ook is het vlot en goed geschreven, vooral de onwerkelijke sfeer komt goed uit de verf. Erg spannend is het alleen allemaal niet. Ik was erg benieuwd naar de veelbelovende, naar verwachting heftige ontknoping die naar zich liet raden. Maar toen de onthulling eenmaal kwam viel het mij (in heftigheid) ietwat tegen. Wat ook een beetje meespeelde is dat ik mij behoorlijk ergerde aan Biba en in mindere mate haar broer. Daardoor vond ik het moeilijk Karens loyaliteit aan hen te accepteren en mee te gaan in het verhaal.  
Overigens zit het allemaal gedegen in elkaar en eerlijk is eerlijk, het intrigeert. Ik kon het boek niet weg leggen, hoezeer die Biba ook haar best doet.

ØØØOO



















Auteur(s): Erin Kelly
NUR: Literaire thriller
ISBN: 9789041415639

Paperback, € 19,95, 333 pagina's, 2011
Uitgever: Anthos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten