donderdag 23 juni 2011

Betoverd - Kami Garcia & Margaret Stohl

Young Adult, crossover- fantasy. Een mooie, onderhoudende en spannende roman over een gedoemde liefde.
Wanneer in het geïsoleerde stadje Gatlin het gothic meisje Lena  bij haar oom –een tot de plaatselijke gek bestempelde kluizenaar- komt wonen, wordt ze door iedereen met de nek aangekeken. Ethan voelt zich onweerstaanbaar tot haar aangetrokken en door zijn omgang met haar keert al gauw iedereen zich ook tegen hem. Lena’s geheim is dat ze een soort heks, een Caster, is. Op haar 16e verjaardag zal ze vanwege een vloek binnen haar familie opgeëist worden door het Licht of zoals Lena zelf vreest door het Duister. De dagen bang aftellend tot die beslissende dag proberen Ethan en Lena de raadsels rond de vloek op te helderen en zo hun grote angst uit elkaar gedreven te worden te verhelpen.
Verrassend verteld vanuit het perspectief van Ethan. Ingetogen van toon en  psychologisch overtuigend. Hoewel hier en daar voorspelbaar (tot en met de hint naar een volgend, tweede deel toe)  toch vol met kleine, originele vondsten. Jammer dat de zijlijn van Ethans overleden maar (al dan niet) bijsturende  moeder een beetje onduidelijk bleef. Wellicht komen we er in het volgende boek achter hoe het precies zit. En wordt ook de brandende vraag of de liefde tussen een Sterveling en een Caster überhaupt mogelijk is dan beantwoord.
ØØØØO

 















Auteur(s): Kami Garcia Margareth Stohl
NUR: Fictie 15+
ISBN: 9789044326918
Gebonden, € 18,95, 528 pagina's, 2010
Uitgever: House of Books B.V.



3 opmerkingen:

  1. Beste,
    Ik besef dat ik reageer op een heel oud berichtje, maar wil toch mijn kans wagen. Mijn dochter van 16 is (net als ik) gek op boeken en wil graag het originele boek "Betoverd" van Kami Garcia lezen en aan haar boekenkast toevoegen. De andere twee delen zijn nog eenvoudig verkrijgbaar, maar "Betoverd" blijkt onvindbaar. Kunt u ons helpen toch nog een exemplaar te bemachtigen, heeft u een goede tip ... ? Het zou ons enorm veel plezier doen.

    Met vriendelijke groeten,
    Frank
    foptr@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uhm, ik heb het zelfde problem, ik vind ze wel alleen ze zijn allemaal uitverkocht of niet leverbaar...

      Verwijderen
  2. Ik zit met het zelfde probleem :(

    BeantwoordenVerwijderen