woensdag 31 augustus 2011

Smaragd; de Boeken van het Begin I - John Stephens

Drie weeskinderen, twee zusjes en hun broertje, weten dat ze ooit verenigd zullen worden met hun ouders en vormen samen een hecht "gezin". Als zodanig worden ze nergens geaccepteerd en wisselen haast sneller van weeshuis dan je een kinderkamer kunt inrichten. Dan belanden ze op een spookachtig eiland in een vervallen tehuis waar alleen zij drieën wonen. Ze vinden een mysterieus boek dat hen bij aanraking 15 jaar terug in de tijd brengt. Een tijd waarin een mooie, maar boosaardige heks heerst. Het blijkt dat zij de magische zogenaamde Boeken van het Begin wil bemachtigen om zo almachtig te worden. De drie kinderen blijken de uitverkorenen te zijn; Kate de oudste heeft controle over het boek en de heks wil haar voor haar karretje spannen. Gelukkig krijgen ze de hulp van tovenaar Pym en de reus Gabriel. Wat volgt zijn meerdere tijdreizen met tamelijk ingewikkelde tijd(in)consequenties. Maar vooral veel spannende verwikkelingen en dat gepaard met veel humor, door de eigenwijze Emma en de pedante Michael. En niet te vergeten... de legendarische dwergen.

Leuk, vrij traditioneel maar veelbelovend kinderboek voor de leeftijd 10 tot 13 jaar. Kate van 16 jaar (maar erg jong in haar doen en laten) speelt de sleutelrol in dit eerste deel van de serie, in de volgende twee delen zullen Emma en Michael dat zijn als je de Voorspelling mag geloven. Ik ga ze in ieder geval in de gaten houden.


ØØØØO



















Auteur(s): J. Stephens
Ondertitel: de Boeken van het Begin I
NUR: Fictie 10
ISBN: 9789047516798 
Gebonden, € 18,99, 400 pagina's, 2011
Uitgever: Van Goor

16 opmerkingen:

  1. er staat dat het een trilogie is maar ik kan die andere boeken van de trilogie niet vinden klopt dat wel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het eerste deel is net uit waarschijnlijk moeten de andere delen nog komen :) dus nog even afwachten en de schrijver in de gaten houden ;)

      Verwijderen
    2. Deel 2 is net uit het heet robijn

      Verwijderen
  2. @ Anoniem:
    Jazeker. De uitgever heeft aangekondigd dat er nog 2 delen zullen verschijnen. Daar is nog géén datum van bekend (de auteur is nog druk bezig met schrijven)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek gelezen; Kate is 14, Michael is 12 en Emma is 11. Dan weet je dat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan de andre twee boeken niet vinden hoe kan dat??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt niet zonde het 2de boek is al uit en heet robijn zoek in de bieb als je niks kan vinden spijt dat me heel erg

      Verwijderen
  5. kunt u laten weten wanneer een nieuw boek uitkomt?? ik heb zo vast zitten lezen aan dat boek dat ik bijna een halve dag niet meer uit me stoel kwam! daarom ,, wilt u laten weten wanneer er een nieuwe uitkomt?? Dank u

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wil het ook zo graag weten wanneer de tweede en de derde versie uitkomt.
      ik zit nu middenin het boek en ik ga zometeen weer lezen :)

      Verwijderen
  6. Goed nieuws: het tweede deel "Robijn" staat aangekondigd voor maart 2013! Nog eventjes geduld dus nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er staat dat het van 10 tot 13 jaar is, maar ik zie iemand van 10 dit niet lezen hoor! Daar is het te ingewikkeld en te spannend voor, ik ben zelf 14 en ik zie dit wel als een boek voor mijn leeftijd en ouder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad ik ben 15 en ik vind het ook een leuk boek.

      Verwijderen
  8. het is een veel te dik boek , maar wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig boek!! Ben er erg verslaafd aan! Ik hoop dat deel 3 snel uitkomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind de boeken zo leuk echt geweldig
    ik kan niet wachten op het laatste boek
    ik vind de kinderen echt te gek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik moet wat info hebben over de schrijver maar ik kan het niet vinden
    weten jullie wat

    BeantwoordenVerwijderen